skip to Main Content
مشخصات فنی ورق های کامپوزیت آلومینیوم

مشخصات فنی ورق های کامپوزیت آلومینیوم

۱) مقاومت بالا در برابر شرایط متفاوت آب و هوایی:
ورق های کامپوزیت آلومینیوم به واسطه پوشش رنگ PVDF ، پایدار فوق العاده ای دربرابر نور خورشید ، اشعه ماوراء بنفش ، دماهای متفاوت (۴۰ تا ۸۰ درجه سانتی گراد) و مواد اسیدی و قلیایی دارند.

۲) مسطح بودن:
سطح ورق فاقد هرگونه برآمدگی بوده و کاملا مسطح است.

۳) سبکی وزن:
با توجه به وزن کم ورق در مقایسه با دیگر مصالح قابل استفاده در نمای ساختمان ، به شدت سبب کاهش وزن ساختمان شده و به سادگی قابل پردازش و نصب می باشد.
ورقهای کامپوزیت دارای وزن کمی حدود ۸-۵ کیلوگرم در هر متر مربع می باشند که در مقایسه با دیگر مصالح از قبیل سنگ، شیشه و سیمان دارای پایین ترین وزن ممکن می باشد.(کاهش وزن سازه باعث کاهش ضریب زلزله در محاسبات می باشد.)

۴) کارایی:
برش، ایجاد خم و شکل پذیری ورق توسط ابزار آلات مخصوص به راحتی امکان پذیر است. به طوری که هیچ گونه موج یا شکستگی در رنگ ورق بوجود نخواهد آمد.

۵) خواص آکوستیک:
فضای خالی پشت  ورق های کامپوزیت آلومینیوم باعث ایجاد خاصیت آکوستیک شده ، بطوریکه وقتی از این ورق در نمای یک ساختمان با دیوارهای ساخته شده از بتن سبک استفاده شود ، عایق صوتی دو برابر شرایط بدون ورق خواهد بود.

۶) امکان آب بندی نما:
از ویژگی های نمای کامپوزیت آلومینیوم ، امکان آب بندی آن می باشد، به گونه ای که امکان نفوذ آب به زیر نما وجود نداشته و آب ناشی از باران و برف پس از هدایت به شیارهای تعبیه شده از محل معینی خارج می شوند.

Back To Top