skip to Main Content
نمای شیشه ای فریم لس

نمای شیشه ای فریم لس

اگر به دنبال اطلاعاتی راجع به نمای شیشه ای فریم لس هستید، پیشنهاد ما به شما این است که همراه ما باشید و با خواندن این مقاله پاسخ پرسش های خود را بیابید.
نمای شیشه‌ای فریم لس که در فارسی «نمای شیشه‌ای بدون قاب» معنا شده است، به معنی کنار هم قرار دادن پنل های شیشه‌ای به وسیله اتصالات نقطه‌ای است. در این حالت، شیشه‌ها دارای قاب نگه‌دارنده نیستند و اتصالات بین آن‌ها نیز با درزگیرهای مخصوص به خوبی مهر و موم می‌شود تا عایق مناسبی برای آب و انرژی باشند.

نماهایی مانند دیوار کرتین وال f500، یا نمای شیشه ای f400 نیز از این دسته نماها می باشند.

نمای شیشه‌ای فریم لس علاوه بر این که عایق مناسبی برای صدای خارجی است، می‌تواند به عنوان دیواره دوم ساختمان‌ها و ایجاد اثر گلخانه‌ای در زمستان مورد استفاده قرار بگیرد.

اما شیشه‌ فریم لس چه مزایایی دارد و برای چه ساختمان‌هایی می‌تواند استفاده شود؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به ذکر تاریخچه‌ای از نماهای شیشه‌ ساختمان، به کارکردها و مزایای نمای شیشه‌ای فریم لس بپردازیم.

بیشتر بدانید:نمای کرتین وال چیست و چه تفاوتی با سایر نما های دیگر دارد

نمای شیشه ای فریم لس چیست؟

نمای شیشه ای فریم لس

فریم لس، نوعی از نمای آلومینیومی کرتین وال میباشد که دید خارجی آن تنها متشکل از شیشه بوده که به صورت دوجداره یا لمینت بر روی زیر سازی آهن یا آلومینیوم اجرا می گردد.

کاربرد نمای فریم لس یا نمای شیشه ای بیشتر در ساختمان های تجاری یا اداری بوده و برای اماکن مسکونی همچون ویلا ها که مایل به داشتن چشم اندازی زیبا و نور کافی می باشند نیز توصیه می گردد.

شیشه های دوجداره اجرا شده در نما های آلومینیومی فریم لس حتما می باید با چسب سیلیکون دوجداره سازی گردد چرا که چسب های پلی سولفاید که معمولا دوجداره سازی شیشه با آن صورت می پذیرد, در مجاورت نور خورشید به مرور زمان از بین رفته و پودر می گردد. از اینرو قیمت شیشه های نمای فریم لس به دلیل قیمت بالاتر چسب سیلیکون نسبت به پلی سولفاید بالاتر خواهد بود.

آببندی و درزگیری نما های فریم لس نیز با سیلیکون های استراکچر یا چسب های پلی اورتان صورت می پذیرد که مقاوم در برابر آب و آفتاب بوده و در رنگ های سفید و مشکی و بی رنگ به وفور قابل دسترس می باشد.

موارد ذکر شده بخشی از علل بالاتر بودن قیمت ساخت و اجرای نمای آلومینیومی فریم لس نسبت به نما های فیس کپ به شمار می رود. در نمای کرتین وال فیس کپ به دلیل کاور شدن اطراف شیشه لزومی نخواهد داشت که دوجداره سازی شیشه با سیلیکون صورت گیرد چرا که اطراف آن در مجاورت نور نبوده و می توان از پلی سولفاید نیز استفاده نمود.

البته نمای نیمه فریم لس نیز اجرا می گردد که تلفیقی از نمای فریم لس و نمای فیس کپ است. در این نوع از نمای کرتین وال نیز استفاده از شیشه های دوجداره با چسب سیلیکون الزامی است.

کاربرد نمای فریم لس یا نمای شیشه ای بیشتر در ساختمان های تجاری یا اداری بوده و برای اماکن مسکونی همچون ویلا ها که مایل به داشتن چشم اندازی زیبا و نور کافی می باشند نیز توصیه می گردد.

تاریخچه استفاده از شیشه در صنعت ساختمان

نمای شیشه ای فریم لس

پیش از آنکه در مورد نمای شیشه‌ فریم لس صحبت کنیم، بهتر است کمی به عقب برگردیم و به تاریخچه استفاده از شیشه در دنیا و استفاده از شیشه در نمای ساختمانی نگاهی بیندازیم.

در دوران پیش از تاریخ، شیشه‌هایی که به طور طبیعی در مناطق آتش‌فشانی یافت می‌شدند، به طور گسترده به عنوان سلاح‌های دستی مورد استفاده مردمان قرار می‌گرفتند.

کم‌کم شیشه دست‌ساز به عنوان یک ماده لوکس در ساخت لوازم تزئینی، جواهرات و ظروف مختلف مورد استفاده قرار گرفت. در قرن اول میلادی در اروپا تکنیک دمیدن در شیشه کشف شد و به سرعت در قلمرو امپراتوری روم گسترش یافت.

با تولید شیشه‌های شفاف در طول ۱۰۰۰ سال گذشته، این ماده در اروپا و خاورمیانه به عنوان جزء اصلی در ساخت پنجره‌های خانه‌ها، مساجد و کلیساها بدل شد. البته وجود سابقه ۱۰۰۰ ساله باعث نشد که از گیرایی و جذابیت شیشه کم شود و این ماده همچنان در قرن بیستم نیز به عنوان یک کالای لوکس فروخته می‌شد.

چرا که تأمین مواد اولیه و فرآیند ساخت شیشه همچنان یک امر دشوار و هزینه‌بر محسوب می‌شد. در سال ۱۹۵۸، یک روند انقلابی در ساخت شیشه‌ها ایجاد شد. در این زمان تولیدکنندگان شیشه‌هایی تولید کردند که با سطوح صاف و درخشان و ضخامت بالا، از استحکام قابل قبولی برخوردار بودند و می‌توانستند به عنوان نمای اصلی ساختمان استفاده شوند.

همچنین استفاده از لعاب‌های مختلف باعث شد که این شیشه‌ها بتوانند در مقابله ضربه، انفجار، آتش‌سوزی و تابش‌های غیرمفید نور آفتاب، از ساختمان‌های محافظت کنند.

نمای شیشه‌ فریم لس ساختمان در دنیای مدرن

از ابتدای قرن بیستم معماری مدرن در تولید انبوه ساختمان‌های بتنی، شیشه‌ای و فولادی، پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته است. هدف اصلی تولیدکنندگان و طراحان این بوده است که طبقه متوسط جامعه نیز بتوانند منازل و ساختمان‌های خود را با رشد عمومی ساختمان‌های معروف و پرهزینه مطابقت دهند.

بنابراین جای تعجب نیست که امروزه در بسیاری از کشورها، ساختمان‌ها و سازه‌های شیشه‌ای و فولادی به سمبل توسعه و پیشرفت تبدیل‌شده‌اند. حتی نمای شیشه‌ای این روزها نماد ثروت و تجمل نیز هست.

چرا نمای شیشه‌ ای فریم لس؟

نمای شیشه ای فریم لس

از آنجایی که شیشه دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است، می‌توان تکنیک‌های مختلفی برای انجام نمای شیشه‌ ای ساختمان‌ استفاده کرد. یکی از ساده‌ترین روش‌های استفاده از شیشه در نمای ساختمان، استفاده از قاب‌های فولادی یا آلومینیومی است.

البته این روش کمی قدیمی ‌شده است اما همچنان می‌تواند به عنوان یک روش نسبتاً ساده و ارزان قیمت، یک نمای شیشه‌ای و البته مدرن به ساختمان شما ببخشد.

نمای اسپایدر، اسکای لایت، کرتن وال و سایر نماها، از جمله تکنیک‌هایی هستند که این روزها در ساخت ساختمان‌های مدرن استفاده می‌شوند. اما نمای شیشه‌ای فریم لس همانطور که گفتیم، یک تکنیک ویژه است که به شما این امکان را می‌دهد ظاهر ساختمان خود را بدون به چشم آمدن تجهیزات و قاب‌های اضافی، با نمای یکدست شیشه بپوشانید.

البته نمای شیشه‌ای فریم لس برای ایجاد اثر گلخانه‌ای نیز استفاده می‌شود. اثر گلخانه‌ای به شرایطی اطلاق می‌شود که در آن طول موج کوتاه نور مرئی خورشید از شیشه عبور می‌کند اما تابش مادون قرمز که طول موج بلندتری دارد، نمی‌تواند از شیشه بگذرد. این به دام افتادن، منجر به ایجاد گرمای بیشتر در بین نمای شیشه‌ای و دیواره دوم ساختمان می‌شود.

انعطاف‌پذیری بالا نمای شیشه ای فریم لس

نمای شیشه ای فریم لس

با توجه به اینکه شیشه از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است، می‌توان پنل های نما شیشه‌ ای را در ابعاد، اندازه‌ها و شکل‌های ظاهری متنوع در کنار یکدیگر قرار داد بنابراین هیچ محدودیتی در ساخت چنین نماهایی وجود ندارد.

ایجاد نور طبیعی و نمای قابل مشاهده

نمای شیشه ای فریم لس

از آنجایی که تقریباً هیچ مانعی در مقابل دید شما وجود ندارد، از داخل ساختمان‌های شیشه‌ای می‌توانید از تماشای مناظر و هیاهوی بیرون ساختمان لذت ببرید. تصور کنید که در دفتر کار خود نشسته‌اید و از وجود نور طبیعی خورشید بهره‌مند هستید.

ماشین‌ها و آدم‌ها در خارج از دفتر شما و پشت این دیوار شیشه‌ای در حال رفت‌وآمد هستند؛ اما نمای شیشه‌ای فریم لس عایق صدا است و هیچ‌چیز نمی‌تواند تمرکز و آرامش شما را به هم بزند! کار کردن در چنین دفتری آرزوی شما نیست؟

با توجه به اینکه شیشه از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است، می‌توان پنل های نما شیشه‌ ای را در ابعاد، اندازه‌ها و شکل‌های ظاهری متنوع در کنار یکدیگر قرار داد بنابراین هیچ محدودیتی در ساخت چنین نماهایی وجود ندارد.

چه شیشه‌هایی برای ساخت نمای شیشه‌ای فریم لس استفاده می‌شوند؟

نمای شیشه ای فریم لس

انواع مختلفی از شیشه فریم لس در بازار موجود هستند که با توجه به نوع کاربری شما می‌توانند برای ساخت نمای شیشه‌ای فریم لس استفاده شوند. به عنوان مثال اگر می‌خواهید این نما را در داخل ساختمان و برای جداسازی فضاها استفاده کنید، نیازی نیست شیشه‌های عایق تابش فرابنفش خریداری کنید.

در مقابل، برای ساخت نمای بیرون ساختمان، شیشه شما باید چند لایه بوده، تابش فرابنفش را دفع کند، عایق صوتی باشد و البته فشار و ضربه را نیز به خوبی بتواند تحمل کند.

با توجه به ابعاد پنل های شیشه‌ای، نوع شیشه مورد استفاده شما ممکن است تغییر کند. در چنین مواردی لازم است که وزن پنل ها، امنیت مورد انتظار (مانند ضد انفجار یا ضدضربه بودن) به همراه ابعاد کلی ساختمان توسط یک متخصص بررسی شود. سپس نسبت به خرید شیشه اقدام کنید.

در زیر به طور خلاصه به انواع مهمی از شیشه‌ها اشاره می‌کنیم که می‌توانند در ساخت دیوار یا نمای شیشه‌ای فریم لس استفاده شوند:

شیشه چند لایه

این نوع شیشه‌ها از شیشه معمولی سنگین‌تر هستند و ممکن است باعث ایجاد شکست نوری شوند. این شیشه بسیار سفت و سخت است و از عبور اشعه ماوراء بنفش خورشید نیز تا ۹۹٪ پشتیبانی می‌کند و همچنین صدا را تا ۵۰٪ عایق‌بندی می‌کند. این شیشه می‌تواند در نماهای شیشه‌ای فریم لس، آکواریوم‌ها، پل‌ها، راه‌پله‌ها و غیره نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

شیشه‌های بیوکلین

این نوع شیشه از متریال آب‌دوست ساخته شده است؛ یعنی آب بر روی آن حرکت می‌کند بدون اینکه هیچ ردی به جای بگذارد. بنابراین این شیشه‌ها به طور خودکار تمیز می‌شوند و نیازی به صرف هزینه‌های گزاف برای پاک کردن آن‌ها نیست.

این شیشه‌ها معمولاً در مقابل ضربه مقاومت بالایی ندارند؛ بنابراین توصیه می‌شود که از آن‌ها در مواردی استفاده شود که خطر سرقت یا وارد آمدن ضربه‌های سنگین به پنجره‌ها و دیوارها وجود نداشته باشد.

شیشه‌های شناور

شیشه شناور با پخت شیشه مذاب تولید می‌شود و ظاهری شفاف و صاف دارد. ضخامت استاندارد آن نیز بین ۲ تا ۲۰ میلی‌متر است. شفافیت بیش‌ازحد این شیشه می‌تواند باعث درخشش آن شود. از این شیشه‌ها در ساخت پارتیشن‌های فریم لس در داخل ساختمانها می‌توان استفاده کرد.

بیشتر بدانید:مزایای لوور آلومینیومی نما

 

کلام آخر

دیوارهای شیشه‌ای فریم لس از طراحی مدرن و متمایزی برخوردار هستند که نشان می‌دهند شرکت شما بر روی آینده تمرکز کرده است. حتی اگر این پیام‌ها تنها به صورت ناخودآگاه در مخاطبین شما تاثیر بگذارند، اما همچنان می‌توانید مطمئن باشید که در حال ارسال یک پیام صحیح به مخاطبان خود هستید.

پیشنهاد ما به شما شرکت فرس میباشد. فرس نامی آشنا در صنعت تخصصی نما های مدرن است که افتخار همکاری با برندهای نا آشنای را در کارنامه خود دارا می باشد. جهت اطلاعات بیشتر، با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

Back To Top