skip to Main Content
نمای شیشه ای برای ویلا

نمای شیشه ای برای ویلا

طراحی نمای شیشه ای برای ویلا، سبکی مدرن است که برای حداکثر استفاده از مناظر و ایجاد حس پیوستگی بین فضای داخلی و نمای شیشه ای خارجی ویلا بکار میرود. این نوع نمای شیشه ای برای ویلا تجربه ای بینظیر از حضور ساکنین در محیط امن خانگی و در عین حال لذت بردن از مناظر طبیعی را فراهم میکند. به تازگی نمای شیشه ای ویلا در ایران هم مورد استقبال قرار گرفته است. البته یکی از چالش های طراحی نمای شیشه ای ویلا، ایجاد حریم خصوصی برای ساکنین است.

 

پنجره های تمام شیشه ای فضای داخلی خانه را به محیط بیرون وصل می کنند و با ایجاد نوعی ارتباط ناگسستنی، محیط بیرونی را به جزئی جدایی ناپذیر از زندگی افراد داخل خانه تبدیل می کنند.

 

نمای شیشه ای برای ویلا: پنجره تمام شیشه

نمای شیشه ای برای ویلا

پنجره تمام شیشه ای بهترین گزینه برای خانه هایی است که اطراف خود منظره ای بسیار زیبا مانند جنگل یا دریا و اقیانوس دارند. در حقیقت اگر بخواهیم مزیت های پنجره های تمام قد شیشه ای را نام ببریم مطمئنا قاب گیری منظره ای زیبا و آوردن محیط بیرون به داخل خانه مهم ترین ویژگی آنها خواهد بود.

معمارانی که خانه های ویلایی را طراحی می کنند همیشه سعی دارند بیشترین استفاده را از محیط اطراف ببرند. به همین خاطر در بیشتر خانه های ویلایی مدرن و امروزی شاهد پنجره های تمام قد شیشه ای هستیم.

استفاده از چنین شیوه ای به کمک تمامی معماران خواهد آمد چه آنهایی که خانه هایی کوچک با فضایی محدود طراحی می کنند و چه آنهایی که نسبت به طراحی و ساخت بزرگترین و مجلل ترین خانه های جهان اقدام می نمایند. پنجره تمام شیشه ای بهترین ایده برای بزرگ کردن خانه های کوچک و فراخ کردن خانه های بزرگ است، بهترین نما و زیباترین تصاویر را به ساکنین خانه هدیه می کند.

بیشتر بدانید:نمای شیشه ای فریم لس

نمای شیشه ای برای ویلا چه ویژگی هایی دارد؟

نمای شیشه ای برای ویلا

حتما در نمای شیشه ای با ساختمان‌ها و ویلا هایی و بناهایی برخورد کرده‌اید که به صورت تمام شیشه‌ای هستند. این ساختمان‌ها را ساختمان‌های نما شیشه‌ای می‌گویند که در میان آنها ویلا با نمای شیشه‌ای جذابیت بسیار خاصی دارد.

در بحث طراحی و معماری از گذشته‌های دور تاکنون بحث نمای ساختمان اهمیت زیادی برای مالکان و همچنین سازندگان آن داشته است. گاهی نمای ساختمان‌ها بیانگر یک اثر هنری و برخی اوقات بیانگر یک بنای مستحکم و بیان‌کننده قدرت است.

به همین دلیل معمولا در ساختمان‌ها و مراکز دولتی مهم از نما هایی که نمایانگر قدرت است، استفاده می‌کنند. اما نمای شیشه‌ای از جمله نما هایی است که در چند سال اخیر بسیار رواج پیدا کرده است. قدمت این نما به کمی بیش از ۱۰۰ سال برمی‌گردد که در ایران نیز طی سالیان اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. ویلاها از جمله خانه‌هایی هستند که به کار بردن نمای شیشه‌ای برای آنها بسیار جذاب خواهد بود.

 

مزایای نمای شیشه‌ای برای ویلا لوکس چیست؟

نمای شیشه ای برای ویلا

داشتن ویلایی لوکس برای بسیاری از افراد آرزویی دیرینه است. علاوه بر آن، حتی کسانی که ویلا را اجاره می‌کنند نیز طبیعتا تمایل دارند تا در یک ویلا دلنشین و زیبا اقامت داشته باشند. روش‌های مختلفی برای لوکس نشان دادن یک ویلا وجود دارد که یکی از مهم‌ترین و بهترین آنها استفاده از نمای شیشه‌ی است.

چرا که در ویلاها، نمای خارجی ساختمان بسیار اهمیت داشته و افراد با دیدن آن در خصوص لوکس بودن یا نبودن ویلا قضاوت خواهند کرد. در سالیان اخیر اکثر معماران و طراحان به سمت استفاده از نمای شیشه‌ای برای ساخت ویلا رفته‌اند. چنین موضوعی این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که مزایای این نمای برای داشتن یک ویلا لوکس چیست؟ در ادامه به مهم‌ترین کاربردها و مزایای نمای شیشه‌ای برای داشتن ویلایی لوکس می‌پردازیم.

زیبایی در طراحی: بدون شک یکی از اصلی‌ترین دلایل به کار بردن این نما، القای حس زیبایی به ساختمان‌ها است. خصوصا ساختمان‌هایی که بیننده در ذهن خود اینگونه القا می‌کند که با دیدن آنها باید زیبایی منحصر به فردی را مشاهده کند.

قطعا استفاده از هر نوع نمای شیشه‌ای جذابیت ساختمان‌ها، خصوصا ویلاها را دو چندان خواهد کرد. به نوعی که بیننده و رهگذران از بیرون، لوکس بودن ساختمان را حس می‌کنند. ضمن آنکه به کار بردن این نما علاوه بر طراحی خارجی، به داخل ویلا نیز جذابیت ویژه‌ای خواهد بخشید. به طور کل در روش‌ها و سبک‌های جدید معماری و طراحی ساختمان استفاده از انواع مختلف شیشه بسیار رواج پیدا کرده و به نوعی مد روز به حساب می‌آید. پیش‌تر در دکوراسیون داخلی خانه‌ از شیشه بیشتر استفاده می‌کردند، اما در حال حاضر استفاده از شیشه جهت جذاب کردن نمای خارجی بسیار اهمیت پیدا کرده است.

طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارند که می‌توان از آنها برای نمای ویلای شیشه‌ای استفاده کرد. از رنگ‌های روشن تا رنگ‌های مات و تیره که در مدل‌های مختلف ساخته شده و بسته به سلیقه افراد به کار می‌روند. امروزه استفاده از شیشه‌های رنگی نیز می‌تواند یک ایده خوب برای داشتن نمایی جذاب به حساب آید. به عنوان مثال، می‌توان در بخش‌های خاصی از نمای ویلا، از این نوع شیشه‌ها استفاده کرد که از فضای بیرون جذابیت بسیار زیبایی به ساختمان‌ها می‌بخشد.

کاهش مصرف انرژی: شکی نیست که استفاده از نمای شیشه‌ای باعث می‌شود تا ساختمان از نور طبیعی بتواند به خوبی استفاده کند. خصوصا اگر رنگ شیشه به گونه‌ای باشد که نور را به خوبی از خود عبور دهد.

این مساله در دو زمینه باعث کاهش مصرف انرژی کل ساختمان یا ویلا می‌شود. ابتدا آنکه از این طریق، نیاز به روشنایی مصنوعی که از طریق برق تامین می‌شود، کمتر می‌شود. چرا که نمای بیشتر قسمت‌های خارجی ویلا از جنس شیشه بوده که به خوبی نور را از خود عبور می‌دهند و باعث روشنایی طبیعی در داخل خانه خواهند شد. مساله دیگر در خصوص کاهش انرژی، مربوط به نیاز کمتر در زمینه استفاده از وسایل گرمایشی است. چرا که هم این نوع شیشه‌ها چند لایه بوده و هم تابش نور خورشید، خود بخشی از گرمای لازم برای گرم نگه داشتن فضای داخل را تامین می‌کند.

داشتن ویو عالی: داشتن ویو مناسب برای یک ویلا اهمیت بسیار زیادی دارد. حتی اگر بهترین ویلا را هم بسازید، اما ویو جذابی نداشته باشد، باز هم نمی‌تواند حس داشتن یک ویلای لوکس را بدهد. اگرچه موقعیت ساخت ویلا و میزان تسلط آن به نقاط اطراف خود نقش مهمی در داشتن یک ویو خوب دارد، اما نمای شیشه‌ای نیز به این موضوع بسیار کمک می‌کند.

داشتن چنین نمایی باعث می‌شود تا فضای بیرون از ویلا به خوبی برای ساکنین آن مشخص باشد و بتوانند فضای بیرون را به خوبی نظاره کنند. در صورتی که ویلا در یک نقطه مناسب مانند ساحل یا جنگل قرار گرفته باشد، داشتن نمای شیشه‌ای می‌تواند یک ویو رویایی را برای ساکنین آن رقم بزند.

سرعت در ساخت‌وساز: از جمله مزایای دیگر این نما برای ویلاها و ساختمان‌ها، افزایش سرعت در ساختن آنها است. چرا که ساختن یک نمای شیشه‌ای تا حد بسیار زیادی نسبت به داشتن سایر نماهای بتنی و سنگی، نیاز به وقت کمتری خواهد داشت.

برای ساخت نمای شیشه‌ای، علاوه بر شیشه به برخی مصالح دیگر مانند میله‌ها یا قطعات آلومینیوم و قطعات ریز دیگر نیاز است. در هر صورت زمانی که برای ساخت آن صرف می‌شود، بسیار کمتر از روش‌های دیگر بوده و قابل مقایسه با آنها نیست. علاوه بر این موضوع، هزینه تمام شده برای ساخت این نما در مقایسه با سایر نماها کمتر خواهد بود.

چرا که در سایر نماها به انواع و اقسام مصالح در مقیاس‌های متفاوت نیاز خواهد بود. در حالی که در ساخت نمای شیشه‌ای اینگونه نیست. البته این موضوع بستگی به چند جداره بودن شیشه به کار رفته نیز خواهد داشت. گذشته از آن، امکان تغییر دادن نمای ساختمان در آینده هم وجود دارد. ضمن آنکه انجام آن کار بسیار ساده‌تر از حالتی بوده که نمای ویلا از آجر یا سنگ و مواردی از این قبیل باشد.

چرا که بسیاری از افراد تمایل دارند تا بعد از مدتی نمای ساختمان خود را تغییر و آن را بروز کنند. این مساله خصوصا برای ویلاها که نیاز به داشتن نمای مناسب و به روز دارند، بسیار مهم خواهد بود. علاوه بر این موضوع، در برخی از نماهای شیشه‌ای می‌توان به راحتی آنها را تغییر کاربری داد. به عنوان مثال، می‌توان از شیشه‌هایی استفاده کرد که بالا و پایین رفته و با این کار می‌توان به سرعت حجم فضای موجود را کم و زیاد کرد.

سبکی وزن ساختمان: شکی نیست که استفاده از شیشه به جای آجر، سنگ یا سیمان وزن بسیار کمتری داشته و بار کمتری را بر روی ساختمان ایجاد می‌کند. چرا که نمای سنگی یا آجری وزن زیادی را به ساختمان اضافه می‌کند که اتفاقا برای ساختمان ویلا چندان جذابیت خاصی نیز نخواهد داشت.

سبکی ساختمان خود یکی از دلایل اصلی برای بالا رفتن ایمنی آن محسوب می‌شود. چرا که به هنگام سوانح مختلف مانند رانش یا زمین لرزه، ساختمان‌هایی که از وزن بیشتری برخوردار هستند، بیشتر در معرض خطر و آسیب قرار دارند. این در حالی است که ساکنین ساختمان‌های سبک وزن در معرض خطر کمتری هستند و امکان ریزش آنها بسیار کمتر خواهد بود.

هر چند شاید ابتدا اینگونه تصور شود که استفاده از شیشه به هنگام سوانح خطر بیشتری دارد، اما باز هم باید تاکید کرد که این نوع شیشه‌ها با انواع معمولی شیشه تفاوت داشته و استحکام بسیار زیادی دارند. از این رو اینگونه نیست که با زدن ضربه به راحتی بشکنند. با این حال نباید نادیده گرفت که استفاده از هر نوع نما یا مصالح خاصی در ساختمان نقاط ضعف خاص خود را خواهد داشت. اما قطعا ایمنی آنها از سایر نماها بیشتر نباشد، کمتر نیست.

انواع نمای شیشه ای برای ویلا

نمای شیشه ای برای ویلا

مدل‌های مختلف این نوع نما ممکن است در نحوه اجرا، قیمت، طرح، جذابیت ظاهری و برخی نکات دیگر با یکدیگر تفاوت‌هایی داشته باشند که باید قبل از استفاده، به این نکات توجه کرد. هر چند که این مدل‌ها همگی اشتراکاتی نیز داشته و به نوعی همگی از یک خانواده هستند. برخی از مهم‌ترین مدل‌های این نما شامل موارد زیر است.

نمای شیشه‌ای ویلا فریم لس

این نما به گونه‌ای بوده که به صورت کلی از قالب و سازه ساختمان یا ویلا جدا است. یعنی به صورت جداگانه بر روی ساختمان و با کمک برخی وسایل دیگر نصب می‌شود.

از این رو این ویژگی یک مزیت بسیار خوب برای آن تلقی می‌شود. در این حالت نمای شیشه‌ای بر روی یک سری از قالب‌های پروفیل آلومینیومی نصب می‌شود که قابل تعویض و برداشتن نیز است. به این قالب‌های آلومینیومی لامل نیز گفته می‌شود که با استفاده از لاستیک‌های مخصوص اصطلاحا هوابندی می‌شود.

جالب است بدانید که در این مدل به هیچ وجه قالب‌های پروفیل آلومینیومی دیده‌ نمی‌شود و بیننده از دور صرفا نمای شیشه‌ای را مشاهده می‌کند. این نصب این نما بسیار ساده بوده و حتی می‌توان مدل شیشه را نیز تعویض کرد.

نمای شیشه‌ای فریم لس معمولا دارای بازشو مخفی بوده که برای استفاده از هوای تازه می‌توان آنها را باز کرد. به گونه‌ای که از نمای بیرون نیز چندان باز شدن پنجره مشخص نیست. اگرچه این نما در طرح‌ها و مدل‌های مختلف وجود دارد، اما غالبا رنگ آبی یا سرمه‌ای از آن مورد استفاده قرار می‌گیرد که احتمالا در ساخت بسیاری از ساختمان‌ها و بناها آنها را مشاهده کرده‌اید.

 

ساختار نمای شیشه‌ای اسپایدر به صورتی بوده که حالت شبکه‌ای داشته یا اصطلاحا به صورت عنکبوتی است. به همین دلیل به آن مدل عنکبوتی نیز می‌گویند.

 

نمای شیشه‌ای ویلا اسپایدر

این نما یکی از جذاب‌ترین نمای شیشه‌ای ویلا به شمار می‌رود که تفاوت‌هایی با نمای فریم لیس دارد. در نمای شیشه‌ای اسپایدر نیز از یک سری اتصالات و وسایل دیگر برای نصب شیشه‌ استفاده می‌کنند. این اتصالات معمولا فلزی بوده و معمولا به آنها استراکچر نیز می‌گویند. شیشه اسپایدر نام‌های دیگر نیز دارد که از آنها می‌توان به اسپایدر گلس اشاره کرد.

به کار بردن اتصالات فلزی زیبا و ترکیب آنها با شیشه، جذابیت بصری بسیار ویژه‌ای به ویلا خواهد داد. ساختار نمای شیشه‌ای اسپایدر به صورتی بوده که حالت شبکه‌ای داشته یا اصطلاحا به صورت عنکبوتی است. به همین دلیل به آن مدل عنکبوتی نیز می‌گویند.

اسپرت بودن و ظاهر هیجان‌انگیز ویژگی بارز این نوع از نمای شیشه‌ای ویلا است. مزیتی که می‌تواند یک ویلای رویایی را برای شما بسازد. نمای شیشه‌ای اسپایدر از قطعات و بخش‌های مختلفی تشکیل شده که شامل خود شیشه، اتصال دهنده، دسته‌های اسپایدر و برخی قطعات دیگر است.

یکی دیگر از مزیت‌های این نما را می‌توان در گستردگی و تنوع مدل‌هی آن دانست که بسیار بیشتر از سایر مدل‌های نما است. داشتن وزن کم، نصب آسان و سریع و ایجاد شفافیت کامل از ویژگی‌های دیگر نمای شیشه‌ای اسپایدر به شمار می‌رود. این نما را می‌توان به صورت‌های مختلفی اجرا و پیاده‌سازی کرد که هر کدام از این روش‌ها تفاوت‌ها و شباهت‌هایی با یکدیگر دارند.

بیشتر بدانید:معرفی انواع لوور آلومینیومی

نمای شیشه‌ای برای ویلا کرتین وال

نمای شیشه ای برای ویلا

این نما نیز یکی دیگر از انواع نمای شیشه‌ای ویلا بوده شباهت‌هایی با مدل شیشه اسپایدر داشته و تفاوت‌های بارزی نیز بین آنها وجود دارد. به نحوی که برخی اعتقاد دارند جذابیت این مدل معمولا از مدل قبلی بیشتر است. مدل نمای شیشه‌ای اسپایدر (Curtain Wall)‌ نیز با استفاده از قطعات فلزی و آلومینیومی دیگر بر روی سازه نصب می‌شود.

بنابراین از این حیث بسیار شبیه به مدل فریم لیس است. این مدل از نمای شیشه‌ای را می‌توان ترکیب پروفیل آلومینیوم و شیشه دانست که به روش‌های مختلفی قابلیت اجرا دارد. از مدل اسپایدر معمولا برای ویلاهای بلندمرتبه استفاده می‌کنند.

چرا که جذابیت اینگونه ساختمان‌ها را دو چندان خواهد کرد. یکی از بهترین مزیت‌های آن می‌توان به محکم بودن و مقاومت بالا در برابر نفوذ آب باران و برف اشاره کرد. به گونه‌ای که از این لحاظ یک سر و گردن نسبت به سایر مدل‌ها بالاتر است.

از طرفی، مدل اسپایدر عایق بسیار مناسبی برای ورود هوا و سروصدا محسوب می‌شود. بنابراین برای ویلاهایی که در مناطق بسیار مرطوب یا کوهستانی قرار دارند، بهتر است از این نوع نما برای نما استفاده کنند. این نما دارای مزیت‌های مختلف و متنوع دیگری نیز است.

پیشنهاد ما به شما شرکت فرس میباشد. فرس نامی آشنا در صنعت تخصصی نما های مدرن است که افتخار همکاری با برندهای نا آشنای را در کارنامه خود دارا می باشد. جهت اطلاعات بیشتر، با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

Back To Top