skip to Main Content
نمای شیشه ای آسانسور

نمای شیشه ای آسانسور

نمای شیشه ای آسانسور در واقع یکی از دستاوردهای پیشرفت تکنولوژی در صنعت شیشه است که منجر به خلق آسانسورهای با کابین شیشه ای شده است. به این آسانسورها پانوراما نیز گفته می شود که از آن در ساختمان های بلند برای مشاهده معماری ساختمان و فضای اطراف استفاده می‌شود.

ایجاد ظاهری زیبا و مدرن، تنوع در طرح، امکانات قابل توجهی چون استفاده از سیستم های هیدرولیک یا کششی متناسب با شرایط ساختمان و کاربری آسانسور باعث شده است تا نمای شیشه ای برای آسانسور امروزه بسیار مورد توجه معماران و کارفرمایان پروژه های ساختمان سازی قرار بگیرد.

یکی از انواع آسانسورهای پانوراما استفاده از  دیوار کرتین وال است که نسبت به سایر انواع دارای برتری می باشد. در این مقاله قصد داریم تا به تفصیل درباره جزئیات نمای شیشه آسانسور صحبت کنیم.

جنس شیشه آسانسور پانوراما چیست؟

در آسانسورهای پانوراما به جای فلز از شیشه در دیوارهای آسانسور استفاده شده است. جنس این شیشه‌ها از نوع لمینت شده یا همان شیشه های چند لایه است.

خصوصیات ویژه شیشه لمینت آن است که که برخلاف شیشه سکوریت آن است که در صورت شکسته شدن خرد نمی شود، حالت و فرم خود را از دست نمی دهد و این باعث می شود تا آسیبی به افراد درون آسانسور وارد نشود.

انواع آسانسور پانورامیک

جنس شیشه آسانسور

براساس جنس شیشه، نمای شیشه‌ای آسانسور به دسته های زیر تقسیم بندی می شود:

آسانسورهای شیشه ای کششی

این مدل برای ساختمانهای مرتفع که آسانسور توسط سیم بکسل و وزنه هدایت می‌شود قابل استفاده است. خصوصیات بارز این آسانسورها آن است که تجهیزات مکانیکی آسانسور از درون کابین قابل مشاهده است.

از مدل های کششی بدین علت در برج ها و ساختمانهای تجاری استفاده می شود چرا که جک در ارتفاعات زیاد، پاسخگوی تحمل وزن آسانسور و هدایت آن نیست.

آسانسورهای شیشه ای هیدرولیکی
در آسانسورهای هیدرولیکی به جای سیم بکسل و وزنه از جک استفاده میشود. تجهیزات مکانیکی آن از درون آسانسور قابل مشاهده نیست، سرعت کمتری دارد (در حدود نیم متر بر ثانیه) و معمولاً برای ساختمانهای با ۳ تا ۵ توقف کاربرد دارند.

کاربرد نمای شیشه ای آسانسور

همانطور که گفته شد از آسانسورهای پانوراما در مراکز تجاری و محیط هایی چون پاساژها، مراکز خرید بزرگ و چند طبقه ساختمان های اداری و هتل ها استفاده می شود.

مورد استفاده دیگر در مجتمع های مسکونی بزرگ است که با هدف لذت بردن از نمای داخلی مجتمع و همچنین فضای سبز استفاده می شود.

کاربرد آسانسور پانوراما
یک مورد استفاده دیگر که البته به خانه های مجلل و لاکچری برمی‌گردد کاربرد آن در فضای داخلی خانه است که با هدف زیباسازی نمای منزل کاربرد دارد. استفاده دیگر آسانسور در فضای راه پله ها داخلی ساختمان است.

مدل و شکل ظاهری آسانسور های شیشه ای

شکل و طراحی شیشه ای آسانسور

همانطور که گفته شد یکی از مزایای نمای شیشه ای آسانسور وجود تنوع در طرح و مدل های آن است که به این ترتیب دست آرشیتکت ها را برای انتخاب کاملا باز می گذارد. بر اساس طرح، نمای شیشه ای آسانسور می‌تواند در انواعی چون گرد، خم، ذوزنقه و یا مستطیلی طراحی شوند.

مزایای استفاده از آسانسور پانوراما

از آنجایی که در نمای شیشه ای آسانسور از شیشه های لمینت یا چند لایه استفاده می شود، لذا این شیشه ها در اثر سانحه خورد نمی شوند. این شیشه‌ها همچنین قابلیت شستشوی راحت تری نسبت به شیشه های سکوریت را دارند و به مرور زمان دچار رنگ پریدگی، سایش و خط و خش نمی‌شوند.

برخلاف تصور همگان پیاده سازی آسانسورهای پانوراما قیمت های مقرون به صرفه ای دارد. ویژگی دیگر آن است که با هر طرح و دکوراسیونی قابلیت سازگاری را دارد.

روش های نصب نمای شیشه ای آسانسور

دسته بندی دیگر برای نمایش شیشه ای آسانسور بر اساس نحوه اتصالات بین آنها است که در این صورت به انواعی چون موارد زیر تقسیم بندی می شود:

آسانسور شیشه‌ای فیکس پوینت

در این مدل اتصالات از یک طرف به کابین شیشه ای و در سمت دیگر به اسکلت فلزی آسانسور متصل می‌شود.

آسانسور شیشه ای با اتصال اسپایدر

آسانسور شیشه ای با اتصال اسپایدر

در این مدل از اتصالاتی که طرحی شبیه به اسپایدر یا عنکبوت را دارند برای بهم پیوستن کابین شیشه ای به اسکلت فلزی آسانسور استفاده می شود.

آسانسور شیشه ای کرتین وال

در ظاهر و نمای شیشه ای آسانسور کرتین وال هیچ گونه اتصالی مشاهده نمی شود. تنها یک چهارچوب فلزی در اطراف شیشه دیده می شود.

قیمت نمای شیشه ای آسانسور

قیمت نمای شیشه ای آسانسور

به طور کلی قیمت و هزینه نمای شیشه ای آسانسور بستگی به پارامترهایی چون نوع هیدرولیک و یا کششی، طرح کابین آسانسور، ابعاد کابین شیشه ای، ارتفاع آن و متراژ شیشه لمینت به کار رفته در آن دارد.

قیمت شیشه لمینت مهمترین پارامتر در قیمت تمام شده نمای شیشه ای آسانسور است. هرچقدر ابعاد و در نتیجه شیشه مصرفی بیشتر باشد هزینه نهایی آن نیز بیشتر خواهد بود.

همچنین اگر بخواهید که از شیشه لمینت خمیده برای آسانسور استفاده کنید، قیمت آسانسور بیشتر هم خواهد شد، زیرا فرایند خمش شیشه بسیار پر هزینه است.

اگر به دنبال نمای شیشه‌ای مقرون به صرفه با دوام بالا و در عین حال زیبا و کاربردی هستید ما به شما نمای شیشه ای آسانسور کرتین وال را پیشنهاد می‌کنیم.

آسانسور پانورامای کرتین وال توسط دپارتمان تخصصی نماهای مدرن فرس قابلیت اجرا و پیاده سازی متناسب با نوع ساختمان و شرایط محیطی آن را دارند و با قیمت های منصفانه و بی رقیب به شما ارائه می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

Back To Top