skip to Main Content
محاسبه قیمت نمای شیشه ای فریم لس

محاسبه قیمت نمای شیشه ای فریم لس

فریم لس یکی از از پرکاربردترین نماهای شیشه ای است که در این مقاله قصد داریم تا درباره نحوه محاسبه قیمت نمای شیشه ای فریم لس صحبت کنیم.

امروز استفاده از شیشه های فریم لس در نمای ساختمان های مختلف تجاری و مسکونی افزایش پیدا کرده است. این محبوبیت علاوه بر زیبایی نمای ساختمان به مزایای ویژه آن نیز برمی گردد.

از جمله آن که این نوع نما پتانسیل بالایی برای انطباق با بودجه مشتری را دارد. زیرا بسته به نوع پروژه یعنی مسکونی و تجاری بودن و روش نصب و انواع شیشه می توان گزینه های مختلفی را برای آن ارائه داد که در نهایت بر روی قیمت طراحی تاثیرگذار خواهد بود. برای اطلاع از جزئیات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نمای فریم لس

قیمت نمای شیشه ای فریم لس

فریم لس نمایی است که در آن فریم شیشه را از پشت قاب می کند و سپس این مجموعه توسط یراق آلات آلومینیومی خاص و معمولاً متحرک بر روی لامل نگه داشته می‌شود. در این صورت افرادی که نمای خارجی ساختمان را مشاهده می کنند، یک نمای یکپارچه و پیوسته از شیشه را با خطوط باریک مابین آنها مشاهده می کنند. به این خطوط اصطلاحاً ژوین گفته می شود.

در نمای فریم لس عایق بندی نما بسیار قوی است و بیشترین کاهش مصرف انرژی را برای ساختمان در پی دارد.

مزایای روش فریم لس

هزینه نمای شیشه ای فریم لس

مزایای نمای فریم لس باعث شده است تا نسبت به سایر انواع نماهای شیشه ای بیشتر مورد توجه قرار گیرد. از جمله آنکه در این نوع نما از شیشه حداکثر استفاده می شود. همچنین میزان استفاده از فلز در حداقل بوده که باعث می‌شود تا ظرافت و زیبایی بیشتری را داشته باشد.

مزیت دیگر قابل تعویض بودن شیشه ها و تنوع آنها در رنگ های مختلف است. بنابراین قابلیت انطباق با هر نوع سلیقه و محیطی را دارد.

همچنین عایق بندی این نما بسیار قوی است و بیشترین کاهش مصرف انرژی را برای ساختمان در پی دارد.

به دلیل استفاده از فلز در این نما مقاومت ساختمان در برابر لرزش و زلزله افزایش پیدا می کند.

همچنین در این روش امکان استفاده از مدل‌های بازشو شیشه به صورت مخفی وجود دارد.

در کل با تمام این مزیت ها نمای شیشه ای فریم لس در مقایسه با سایر نماها قیمت های بسیار مناسبی دارد.

بیشتر بدانید: انواع نماهای شیشه ای و کاربرد آن

قیمت نمای شیشه ای فریم لس: ابعاد شیشه

ابعاد شیشه بستگی به نوع طرح انتخابی برای نما دارد. هر چقدر مساحت اجرا بزرگتر باشد و نوع پروژه مربوط به ساختمان های مرتفع و بزرگ باشد، مسلماً به شیشه هایی با ابعاد بزرگتر نیاز است که در این صورت قیمت تمام شده پروژه نیز افزایش می یابد.

قیمت نمای شیشه ای فریم لس: نوع شیشه

قیمت اجرای نمای فریم لس

به طور کلی نوع شیشه کاربردی در نمای فریم لس باید یک سری خصوصیات ویژه داشته باشد که قبل از اجرای کار بایستی به آنها توجه کرد. ضخامت شیشه یکی از مهمترین عوامل در استحکام نما است البته بستگی به شرایط اقلیمی محیط ساختمان و ارتفاع آن دارد.

مورد بعدی میزان شفافیت شیشه ها است که در ۳ رده مات، نیمه شفاف و شفاف قرار می گیرند. البته به لحاظ امنیت شیشه های نیمه شفاف گزینه های مناسب تری هستند.

همچنین می توان از شیشه های رنگی و طرح دار نیز استفاده کرد. برای این منظور با استفاده از دستگاه سندبلاست امکان چاپ طرح های مختلفی چون لوگوی مجموعه بر روی شیشه وجود دارد.

و یا اینکه با استفاده از دستگاه های هوشمند طرح های مختلف بر روی شیشه تراشیده و کنده‌کاری می شود.
یک نوع از شیشه های کاربردی مدل خم است که هزینه بیشتری را نسبت به شیشه های مسطح دارد و برای ساختمان های لوکس با طراحی های خمیده کاربرد دارد.

همچنین مدل های فریم لس هوشمند نیز وجود دارد که در آن با استفاده از ریموت می توان شیشه را از حالت مات تا شفاف و یا برعکس تبدیل کرد.

یکی از خصوصیات ویژه روش نصب نمای فریم لس آن است که فاصله شیشه ها به قدری کم است که از نمای بیرون فریم های فلزی دیده نمی‌شود و سطح شیشه یکپارچه و پیوسته به نظر می رسد.

قیمت نمای شیشه ای فریم لس: روش نصب

هزینه اجرای فریم لس

به طور کلی روش نصب و اجرای نمای کرتین وال به این صورت است که ابتدا زیرسازی سطح نما به صورت شبکه ای انجام می شود و سپس کاور آلومینیومی بر روی آن پیاده می گردد.

به طور کلی یکی از خصوصیات ویژه روش نصب نمای فریم لس آن است که فاصله شیشه ها به قدری کم است که از نمای بیرون فریم های فلزی دیده نمی‌شود و سطح شیشه یکپارچه و پیوسته به نظر می رسد.
اما دو روش برای اجرا و نصب آن ابداع شده است که به شرح زیر می باشد:

  • U-Channel

در این روش از شیشه های با ضخامت کمتر و در نتیجه سبک وزن استفاده می شود و قیمت نهایی کار پایین تر بوده و کاملا مقرون به صرفه است. اما برای ساختمانهای مرتفع پیشنهاد نمی‌شود.

  • Full Frameless Step-Unit

این روش نسبت به روش یوچنل استحکام بالاتر و سرعت اجرای بیشتری را دارد. معمولا به صورت پیش ساخته و آماده در کارخانه‌ها تولید می‌شود. سپس این نما به صورت پنل های آماده در محل نصب برروی لامل ها به دو صورت افقی و عمودی نصب می شود. این روش نصب سطح یک دستی از شیشه را با کمترین مقدار فلز کاربردی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارائه می دهد.

قیمت نمای شیشه ای فریم لس: تک جداره یا دو جداره

شیشه های می‌توانند به صورت تک جداره و یا دو جداره نصب شوند. مدل های دوجداره مقاومت و استحکام بیشتر را ارائه می دهند. ضمن آنکه در برابر آلودگی صوتی و همچنین انتقال حرارت و رطوبت قوی تر عمل می کند که مسلما قیمت بالاتری را در پی خواهند داشت.

بیشتر بدانید: تفاوت نمای کرتین وال با نمای شیشه ای فریم لس

قیمت نمای شیشه ای فریم لس: اتصالات

تاثیر نوع یراق آلات در قیمت انمای شیشه ای فریم لسحرای

اتصالات کاربردی نیز نقش قابل توجهی در قیمت تمام شده پروژه دارند. برای مثال یکی از یراق آلات ویژه فریم لس مدل اسپایدر است که هزینه بیشتری را نسبت به سایر یراق آلات دارد.

چنانچه تصمیم دارید تا برای نمای ساختمان خود از این روش مقرون به صرفه یعنی نمای شیشه‌ای فریم لس استفاده کنید ما به شما دپارتمان تخصصی نماهای مدرن فرس را پیشنهاد می کنیم.

این مجموعه از سابقه فعالیت بالا در این حوزه برخوردار است و با توجه به بودجه مشتریان قادر به ارائه این نما در طرح ها و سبک های مختلف است. برای اطلاع از قیمت نمای شیشه ای فریم لس می توانید از طریق مشاوره با کارشناسان ما مطلع شوید. برای منظور با شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل فرمایید.

Back To Top